УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Київській області

» Прес-центр » новини » Київська обхідна дорога: на якому етапі реалізація проєкту?

Київська обхідна дорога: на якому етапі реалізація проєкту?

 Київська обхідна дорога наймасштабніший інфраструктурний проєкт часів незалежності. Рік тому команда Укравтодору презентувала його вперше.

 Розповідаємо, які зараз маємо досягнення в реалізації цього амбітного інфраструктурного проєкту.

 Роками будівництво КОДу не заходило далі обіцянок політиків. Завдяки програмі Президента України «Велике будівництво» вже розробляється проєктна документація на чотири ділянки дороги, ще по одній, днями буде оголошено тендерні процедури. А перший готовий проєкт на будівництво ділянки від М-07 Київ – Ковель – Ягодин до М-06 Київ – Чоп, отримаємо вже на початку вересня.

 Чому КОД такий важливий для країни?

У різноманітних рейтингах Київ займає топові місця за рівнем заторів. До 40% транспорту у столиці – транзитний. Так звана «мала кільцева дорога» давно перетворилася на звичайну міську вулицю з великою кількістю світлофорів та наземних пішохідних переходів. Створення великого півкільця, протяжністю близько 150 км, навколо столиці — мегаєпроєкт Укравтодору, котрий допоможе розв’язати низку транспортних проблем Києва: розвантажить місто від транзитного транспорту та створить комфортні умови проїзду.

 Якою буде майбутня Київська обхідна дорога

Маршрут-напівкільце навколо Києва, який починатиметься від дороги М-07 Київ — Ковель та через дороги М-05 Київ — Одеса, Н-01 Київ — Знам’янка, Н-08 Бориспіль — Маріуполь, М-03 Київ — Харків — Довжанський, обхід міста Бровари виводитиме до дороги М-01 Київ — Чернігів — Нові Яриловичі.

 150- ти кілометрове півкільце складатиметься з ділянок:

 - від М-06 Київ — Чоп до М-05 Київ — Одеса протяжністю 35,2 км.

 - від М-07 Київ — Ковель — Ягодин до М-06 Київ — Чоп протяжністю 18,1 км;

 - від М-05 Київ — Одеса в Н-01 Київ — Знам’янка протяжністю 22,9 км;

 - будівництво мостового переходу через р. Дніпро з підходами до Н-01 Київ — Знам’янка та Гора — Рогозів протяжністю 25,7 км;

 - від Гора — Рогозів до М-03 Київ — Харків протяжністю 9,7 км.

Це надзвичайно складний і масштабний проєкт, але однією з найбільших проблем грандіозного будівництва нині є пошук фінансування.

Його орієнтовна вартість складає близько 85 млрд грн., що співмірно з річним бюджетом Укравтодору. Реалізувати цей мегапроєкт виключно за бюджетні кошти – недоцільно.

 25 червня 2021 року, Президент України підписав законопроєкт №5309 від 29.03.2021, який створив можливості реалізації проєкту за міжнародними правилами та процедурами.

 Відбір майбутнього підрядника Київської обхідної дороги відбуватиметься на конкурентних засадах. Критеріями оцінки будуть не лише цінові пропозиції, а й умови фінансування об’єкту.

 Такі масштабні інфраструктурні проєкти, на кшталт Київської обхідної дороги, потребують обсягів фінансування, які доволі важко залучити суто у рамках бюджетного процесу. Водночас відмовитись від їх реалізації — означає втратити важливі точки зростання для економіки країни.